måndag 25 april 2011

Kolmårdsbiken

Idag styrde jag, Richard Evaldsson och Johannes bilen mot Norrköping å Kolmårdsbiken. Gött tjöt som vanligt var d som vanligt hela resan, va ganska mycke tystare på väg hem jämfört på vägen dit ;) Vi kom dit i god tid så Rigge kunde efteranmäla sej... sen vet ja inte va som hände men vi sega rätt gött å vi värmde upp i 2 min å sen va d dags för start! Starten gick bra inga incidenter. Låg på kanske 12 plats efter några kilometer å fundera på va ja gjorde så långt upp... slog av på tempot för att inte spränga mej direkt. När d första skogspartiet kom ledde ja en grupp in i skogen å sen blev d helt tyst... vände mej om å såg att ingen kunde följa(29ern är fantastiskt snabb iskogen!) låg då runt 40de plats... forsatte plocka placeringar tills d va ca 10km kvar. Med 10km kvar tog kraften slut tappade nånstans mellan 10 och 15 placeringar den korta biten in till mål. Slutade på en 42 plats... helt okej men inte gör nöjd.

Cyklade raka vägen till bilen där ja Johannes fanns... han hade kört ifrån mej me 12min! Tyvärr hade han vurpat ordenligt å stoppat fallet med huvet/överläppen... såren såg okej ut men han verkade ganska snurrig å seg. Skönt var att han piggna till ganska snart men tyvärr hade ont i nacken. Hoppas han har tagit sej till KSS i skövde å kollat upp detta!

Rigge dök upp ca 15 min senare, så han hade gjort ett kanonrace i mitt tycke... speciellt me tanke på att han varit cykelnörd ungefär en tiondel så länge som mej å Johannes! Hjärtligt välkommen in i 
gemenskapen Rigge:)

Påvägen hem blev d ett obligatoriskt stopp å McDonken... Johannes kunde inte äta pga vurpan, å ja mådde riktigt illa så d va bara Rigge som åt. Jag tog me en doggybag som ja åt nån timme senare.

Allt som allt tycker ja d va en kanondag för min del... men ja saknade lite ork i värmen. D som kändes riktigt bra va att farten fanns i benen idag... vore grymt skoj om både fart å ork infinner sej på Billingeracet!


Avslutar me en bild på min å Rigges hoj som är i desperat behov av en tvätt.
Lyckades köra ner i d djupaste lerhål ja nånsin sett under dagens tävling... framhjulet dök ner så djupt att gaffelkronan försvan i skiten. Landade dock väldigt mjuk i dyn efter en kort flygtur över styret;)


Laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar