måndag 13 juni 2011

Lida Loop!

Helgen har tillbringats i vår Kungliga huvudstad och LidaLoop ihop med ca 1100 andra cyklister. 
Åkte upp freda eftermiddag ihop me Jimmy, Eva, Johannes, Christian å Victor. Vi skulle ställa upp Evalds tältet å kränga lite grejer å tjöta me folk. Mycke folk va d å trevligt tjöt blev d.

Vi skulle givetvis även tävla... alla utom Eva. Jag, Johannes å Christian skulle köra alla loopar å Jimmy å Victor körde den första. MItt mål me loppet var å komma upp i startfålla 2. Efter en stadig frukost på hotell började laddningen inför loppet. Visste inte hur kroppen skulle svara, kände mej ganska seg på morron. Under min ca 20 min långa uppvärmning svara benen väldigt bra... ställde upp bland dem sista i fålla två me ca 250 pers framför mej. Starten går å ja kommer iväg bra... letade mej ut på höger kanten i slalombacken där ja tänkte att d skulle va minst folk... helt rätt visade d sej då d va i princip tomt. Tror ja körde om ca 150 pers bara i startbacken! Sen gick d undan som vanligt på grusvägarna... kände mej pigg å gick aldrig för hårt. I skogen gjorde 29ern ingen som låg precis efter eller före mej kunde hålla mitt tempo... mycke omkörningar blev d i skogen. (Har ni inte en Epic 29er så köp genast... roligare kan man inte ha i skogen!) Blev sen ganska sliten i början av tredje loopen. Tryckte i mej en Enervit gel å en energikaka samtidigt som Lars "Svenskdansken" Therp kom ifatt mej. Han hetsa mej lite å d va precis va ja behövde vi blev ett gäng på 3 pers, Jag, Lars å svenskamästarinnan Emmy, kan ha varit någon mer. Vi fick ett bra samarbete, men dem tappa lite när ja låg först i skogen givetvis;) På en grusväg hörde ja en massa ett vrål å ett "Helvete" på ren danska bakom mej... d va Lars som fått kramp i både framsida oh baksida lår! Ja vände mej om å såg hans ben stod rakt ut helt spikrakt. Tyvärr kunde ja inte göra annat än å garva lite åt dem danska svordomarna... mästarinnan blev nog rädd för hon fråga mej oroligt om  han verkligen va okej... Ja sa att d bara va lite kramp å tryckte gasen i botten igen;) Sen åkte vi ihop tillsammans me lite annat folk som antingen vi körde ikapp eller dem kom ikapp oss på grusvägarna. Med ca 5km kvar kände ja att mina vader va bra nära kramp, så fort ja ställde mej upp eller tryckte till lite extra nöp d lite lätt... fick slå av lite på tempot  å åkte ensam mot mål. Kom imål efter 2h å 43min... 15min efter Johannes som blev 18 man trots att han körde på bakfälgen sista 6kilometerna,  Sääv tvingades tyvärr bryta efter en krånglig punktering. Lars kom imål endast 3min efter mej.

Jag är riktigt nöjd me loppet å helgen... klarade mitt mål och hade riktigt kul både på å utanför banan.
Tack alla inblandade för en kanonhelg! Ses i fålla 2:)


Nånstans i Lidasfriluftsområde.


Människans bäste vän i skogen står å väntar på en välförtjänt tvätt.

Nu sängen... har inte blivit mycke sömn i helgen!

5 kommentarer:

  1. Jäkligt bra kört Karl! Du blir farlig i Eksjö...

    SvaraRadera
  2. Tackar... Å desamma till dej, riktigt segt me punkan!

    SvaraRadera
  3. Sa en enté öka sisté kvarta?

    SvaraRadera
  4. Det var var tur att jag inte ställde upp med min 26er för då hade du inte sett mig på hela racet. Gissa om jag hade varit före eller efter? bra kört Nu får Johannes se upp.
    Ken

    SvaraRadera